Info
Ten blog rowerowy prowadzi kundello21 z miasteczka Rzeszów - Racławówka. Mam przejechane 49632.67 kilometrów w tym 8783.23 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.91 km/h Ale liczy się jakość, a nie ilość...Więcej o mnie.
Moje rowery
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2023, Kwiecień1 - 0
- 2021, Maj1 - 0
- 2021, Luty2 - 0
- 2021, Styczeń1 - 0
- 2020, Październik1 - 0
- 2020, Wrzesień2 - 0
- 2020, Sierpień1 - 0
- 2020, Czerwiec4 - 0
- 2020, Maj3 - 0
- 2020, Kwiecień7 - 0
- 2020, Marzec6 - 7
- 2019, Sierpień3 - 0
- 2019, Lipiec2 - 1
- 2019, Czerwiec1 - 0
- 2019, Maj3 - 0
- 2018, Listopad1 - 1
- 2017, Sierpień1 - 1
- 2017, Czerwiec1 - 0
- 2017, Styczeń1 - 0
- 2016, Grudzień1 - 0
- 2016, Maj2 - 5
- 2016, Marzec1 - 5
- 2015, Grudzień1 - 1
- 2015, Listopad1 - 4
- 2015, Wrzesień4 - 1
- 2015, Sierpień1 - 3
- 2015, Czerwiec4 - 0
- 2015, Maj8 - 8
- 2015, Kwiecień5 - 3
- 2015, Marzec5 - 2
- 2015, Luty6 - 15
- 2015, Styczeń3 - 3
- 2014, Grudzień1 - 7
- 2014, Październik1 - 5
- 2014, Wrzesień6 - 12
- 2014, Sierpień1 - 1
- 2014, Czerwiec13 - 21
- 2014, Maj10 - 13
- 2014, Kwiecień8 - 24
- 2014, Marzec6 - 12
- 2014, Luty13 - 14
- 2014, Styczeń6 - 4
- 2013, Grudzień11 - 24
- 2013, Listopad9 - 7
- 2013, Październik13 - 25
- 2013, Wrzesień6 - 14
- 2013, Sierpień1 - 1
- 2013, Lipiec1 - 1
- 2013, Czerwiec1 - 0
- 2013, Maj1 - 3
- 2013, Kwiecień6 - 9
- 2013, Marzec16 - 29
- 2013, Luty12 - 38
- 2013, Styczeń9 - 22
- 2012, Grudzień15 - 49
- 2012, Listopad16 - 36
- 2012, Październik10 - 9
- 2012, Wrzesień14 - 23
- 2012, Sierpień6 - 0
- 2012, Lipiec12 - 25
- 2012, Czerwiec11 - 31
- 2012, Maj11 - 34
- 2012, Kwiecień22 - 48
- 2012, Marzec14 - 45
- 2012, Luty8 - 56
- 2012, Styczeń14 - 98
- 2011, Grudzień15 - 82
- 2011, Listopad12 - 26
- 2011, Październik25 - 14
- 2011, Wrzesień2 - 0
- 2011, Sierpień10 - 15
- 2011, Lipiec16 - 42
- 2011, Czerwiec19 - 61
- 2011, Maj32 - 55
- 2011, Kwiecień22 - 26
- 2011, Marzec18 - 100
- 2011, Luty7 - 63
- 2011, Styczeń16 - 78
- 2010, Grudzień10 - 77
- 2010, Listopad12 - 78
- 2010, Październik3 - 16
- 2010, Wrzesień13 - 40
- 2010, Sierpień17 - 65
- 2010, Lipiec8 - 42
- 2010, Czerwiec17 - 56
- 2010, Maj14 - 57
- 2010, Kwiecień12 - 63
- 2010, Marzec18 - 119
- 2010, Luty9 - 40
- 2010, Styczeń15 - 108
- 2009, Grudzień15 - 75
- 2009, Listopad11 - 15
- 2009, Październik7 - 8
- 2009, Wrzesień9 - 10
- 2009, Sierpień12 - 10
- 2009, Lipiec19 - 11
- 2009, Czerwiec15 - 12
- 2009, Maj13 - 20
- 2009, Kwiecień16 - 27
- 2009, Marzec7 - 14
- 2009, Luty10 - 11
- 2009, Styczeń14 - 14
- 2008, Grudzień11 - 28
- 2008, Listopad18 - 59
- 2008, Październik18 - 23
- 2008, Wrzesień20 - 22
- 2008, Sierpień18 - 23
- 2008, Lipiec14 - 25
- 2008, Czerwiec14 - 36
- 2008, Maj14 - 22
- 2008, Kwiecień15 - 24
- 2008, Marzec14 - 25
- 2008, Luty16 - 8
- 2008, Styczeń13 - 17
- 2007, Grudzień10 - 5
- 2007, Listopad2 - 0
Dane wyjazdu:
32.00 km
0.00 km teren
h
km/h
Max prędkość:0.00 km/h
Temperatura:
HR max: (%)
HR avg: (%)
Kalorie: (kcal)
Rower:Custom Racing
Dziwne teorie
Wtorek, 24 czerwca 2014 · dodano: 26.06.2014 | Komentarze 4
Dlaczego warto przymocować czujnik licznika na tylnych widełkach.Po ostatnich przemyśleniach doszedłem do wniosku, że przednie koło za bardzo faluje podczas jazdy (nie jedzie po linii prostej) i przez to na dużym dystansie, faktycznie może zliczać nam te dodatkowe kilometry. Może dlatego właśnie pomiary z GPS i licznika czasami się różnią. Na szosie może być to mniej zauważalne, ale podczas jazdy w terenie bardziej kręcimy kierownicą i dorabiamy sinusoidę toru jazdy.
Tylne koło jedzie bardziej po linii, chociaż też faluje, to robi to znacznie mniej.
Warto to sprawdzić. Po angielsku: Czekerałt dis!
Poza tym, to byłem na rowerze.
Komentarze
tmxs | 22:46 poniedziałek, 30 czerwca 2014 | linkuj
Algorytm obliczania długości śladu GPS a algorytmy rysowania śladu GPS na mapie to dwa całkiem różne zagadnienia. Przy rysowaniu robi się matematyczne cuda, żeby ślad wyglądał jak najlepiej, natomiast obliczenie odległości między dwoma parami współrzędnych geograficznych jest proste i tu czarów nie ma (bo ktoś mądry wyprowadził na to wzory).
A co do licznika - różnica pewnie by była ale tak do tego podchodząc to pewnie trzeba by wziąć pod uwagę, że tylne koło blokuje się hamulcem o wiele częściej niż przednie, a jeśli ktoś ma styl hamowania polegający na wciskaniu tylnego hampla do oporu to licznik założony na tył będzie mu przekłamywał - bo przecież zablokowane koło się nie obraca, więc licznik nie liczy, a gość nabija dystans przy poślizgu :). No ale to są czysto akademickie dyskusje. Chętnie przeczytał bym jakąś rozprawę, pracę magisterską czy doktorską na ten tematy - do czasu aż taka nie powstanie będę na bikestats wpisywał dystans i czas z licznika zamontowanego na przednim kole :).
A co do licznika - różnica pewnie by była ale tak do tego podchodząc to pewnie trzeba by wziąć pod uwagę, że tylne koło blokuje się hamulcem o wiele częściej niż przednie, a jeśli ktoś ma styl hamowania polegający na wciskaniu tylnego hampla do oporu to licznik założony na tył będzie mu przekłamywał - bo przecież zablokowane koło się nie obraca, więc licznik nie liczy, a gość nabija dystans przy poślizgu :). No ale to są czysto akademickie dyskusje. Chętnie przeczytał bym jakąś rozprawę, pracę magisterską czy doktorską na ten tematy - do czasu aż taka nie powstanie będę na bikestats wpisywał dystans i czas z licznika zamontowanego na przednim kole :).
tmxs | 09:40 czwartek, 26 czerwca 2014 | linkuj
Jeśli pomiary z GPS i poprawnie skonfigurowanego licznika się różnią to jest to wina GPS. Licznik mierzy obroty koła, a GPS odległości między pozycjami w czasie, liczba pozycji jest skończona - dlatego gdy obiekt porusza się po krzywej, to jego ślad GPS nie jest idealną krzywą a jedynie jej przybliżeniem (aproksymacją) - dlatego GPS zaniża.
Przypuszczam, że w idealnych warunkach pomiarowych przy ruchu po prostej - wynik GPS i licznika był by taki sam. Im bardziej kręta i pofałdowana trasa tym rozbieżność będzie większa.
Pewności nie mam, tak sobie gdybam ... :)
Przypuszczam, że w idealnych warunkach pomiarowych przy ruchu po prostej - wynik GPS i licznika był by taki sam. Im bardziej kręta i pofałdowana trasa tym rozbieżność będzie większa.
Pewności nie mam, tak sobie gdybam ... :)
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!