Ładny i bardzo treściwy tytuł tego wpisu:D - TUNEL

Sobota, 10 lipca 2010 · dodano: 10.07.2010 | Komentarze 9

Co by sie dużo nie opisać, to powiem że byliśmy w tunelu wąskotorówki, który chyba zwiedził już każdy szanujący sie bajker z okolic Rzeszowa:)
    Słynny tunel ma długość 602 metrów i znajduje sie 30 metrów pod ziemia. Jest to najdłuższy w Europie tunel kolejek wąskotorowych, łączący Jawornik Polski ze Szklarami.

No to teraz gdzie, co i jak:D

Wybraliśmy sie taką drogą, by nie jechać asfaltem, ale szutrem i lasem. Lasu co prawda nie było wiele, ale szutru za to kilkadziesiąt kilometrów. Jacek wziął mapę szlaków rowerowych i jechaliśmy częścią zielonego, a potem czarnego szlaku. Po drodze w Hermanowej spotkaliśmy ekipę 3 osób na rowerach z Rzeszowa. Później spotykaliśmy ich jeszcze 2 razy na szlaku:) A niby jechali gdzie indziej:p
    Na szlaku tylko takie dróżki, czyli cycuś malinka dla rowerzystów:

Ale więcej było dróg usypanym żwirkiem:

Generalnie od Lasu w Straszydlu do samych Szklar, da sie jechać samym szutrem, no może z 5km asfaltu jest w Błażowej, a dalej już aż do Szklar jest szuter.

Większość drogi były takie widoczki (górki do około 400m n.p.m.)

Do tunelu darliśmy przez trawicha wielkie na ponad metr i w dodatku kłujące:

Widać tam Asię...

Później już wjazd do tunelu i fota ekipy:

W tunelu przydały sie moje lampki:

Idziemy, a na głowę co jakiś czas leje sie woda:

Po wyjechaniu z tunelu, piknik koło sklepu i jazda na szlak niebieski, który zgubiliśmy, ale i tak było fajnie, bo szczytem aż do Matysówki.
    Najpierw jednak podjazd:D

I jeszcze pamiątkowe zdjęcie koło przysiółka Kanada:D

W wycieczce wzięli udział:

Asia Matajsen
    I nasz opiekun :D:D Jacek
    Dzięki za batona :)

Trasa wycieczki:

alistar
    | 21:58 poniedziałek, 26 lipca 2010 | linkuj Ale rewelacja! :D
    kondzios230
    | 20:08 piątek, 16 lipca 2010 | linkuj Bajer z tym tunelem, a reszta trasy też dość fajna.
    Muszę takie klimaty ogarnąć w Bielsku :D
    Jurek57
    | 18:35 wtorek, 13 lipca 2010 | linkuj Jak spojrzałem na fotkę tunelu ze światełkiem,przypomniało mi się stare powiedzenie o światełku w tunelu.Oby nie był to pociąg pancerny ... .
    Wy to macie atrakcje,zazdroszczę.
    pozdrawiam
    pietrek
    | 18:33 poniedziałek, 12 lipca 2010 | linkuj Hej czy to ten słynny tunel którym przechodzi się na drugą stronę??Jest nawet świtełko.
    yazoor
    | 06:28 poniedziałek, 12 lipca 2010 | linkuj Przejazd samym tunelem to trochę hardkor szczególnie bez lampki a podłoże nierówne i złudne:) ale fajna focia tunelku oddaje w pełni jego atmosfere:)
    vanhelsing
    | 14:58 niedziela, 11 lipca 2010 | linkuj To się nazywa atrakcja w pobliżu :D Pewnie uczucie świetne jak się jedzie takim tunelem, końca nie widać a dookoła ciemno :)
    | 08:00 niedziela, 11 lipca 2010 | linkuj Tunel jest czynny:D tyle że pociąg przejeżdża tam chyba 4 razy dziennie. Na szczęście w godzinach porannych i popołudniowych i nie jedzie zbyt szybko.
    niradhara
    | 07:20 niedziela, 11 lipca 2010 | linkuj To niezwykle oryginalna wycieczka. Mam nadzieję, że tunel jest nieczynny i nic Wam ze strony ciuchci nie groziło.
    sikor4fun-remove
    | 23:41 sobota, 10 lipca 2010 | linkuj Ale czad z tym tunelem :D Chyba codziennie bym tam śmigał ;]